ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΟΣ ΠΡΟΣΑΝΑΤΟΛΙΣΜΟΣ ΚΑΙ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ΑΠΟ ΤΗΝ ΑΜΕΡΙΚΑΝΙΚΗ ΓΕΩΡΓΙΚΗ ΣΧΟΛΗ
Στο 1ο ΓΕΛ Αλεξάνδρειας πραγματοποιήθηκε στις 19/11/24 με μεγάλη επιτυχία το πρόγραμμα της Αμερικανικής Γεωργικής Σχολής με τίτλο “Τα επαγγέλματα του μέλλοντος στην ψηφιακή εποχή”. Σκοπός της παρουσίασης ήταν να αναδείξει τις πιο πρόσφατες μελέτες και τάσεις γύρω από τις ακαδημαϊκές προοπτικές που σχετίζονται με την αγροδιατροφή και τις νέες τεχνολογίες, δύο τομείς που βρίσκονται σε συνεχώς αυξανόμενη ζήτηση.
Οι μαθητές της Β’ και Γ’ Λυκείου είχαν την ευκαιρία να εκφράσουν τους στόχους και προβληματισμούς τους για το μέλλον, ανταλλάσσοντας απόψεις με ειδικούς στον τομέα. Μέσα από τη συζήτηση, φωτίστηκε το μονοπάτι που οδηγεί σε επαγγελματικές επιλογές με διαχρονική αξία, τονίζοντας τη σημασία της ψηφιακής και τεχνολογικής κατάρτισης στην αγροδιατροφή. Το πρόγραμμα ενίσχυσε την αντίληψη ότι οι επαγγελματικές προοπτικές δεν αφορούν μόνο παραδοσιακές ή γνωστές ειδικότητες, αλλά και νέες δυναμικές θέσεις εργασίας, όπως η γεωργία ακριβείας, η βιοτεχνολογία και η αγροτεχνολογία, οι οποίες διαμορφώνουν το μέλλον της παραγωγής και της τροφής.
Η υλοποίηση της ενημέρωσης υπογράμμισε την ευρύτερη νοοτροπία που διαπνέει το 1ο ΓΕΛ σχετικά με την ανοικτοτητα του σχολείου σε δράσεις, ενημερώσεις και βιωματικά εργαστήρια για την καλύτερη ενεργοποίηση των μαθητών/τριών του. Η ανάγκη ορθού επαγγελματικού προσανατολισμού αναγνωρίζεται ιδιαιτέρως καθώς το σχολείο δεν μπορεί να περιορίζεται μόνο στην παροχή γνώσεων, αλλά διαδραματίζει καθοριστικό ρόλο στην καθοδήγηση των μαθητών για να κάνουν συνειδητές και βιώσιμες επιλογές για το μέλλον τους. Η ενημέρωση για τις σύγχρονες επαγγελματικές τάσεις και η ανάπτυξη των δεξιοτήτων που απαιτούνται για την αγορά εργασίας είναι θεμέλιο για την επιτυχημένη σταδιοδρομία των μαθητών.
Οι μαθητές και οι μαθήτριες της Α’ Λυκείου συναντούν μια σύγχρονη Antigone!
Την Τρίτη στις 10 Δεκεμβρίου οι μαθητές και οι μαθήτριες του Α2 του 1ου ΓΕΛ Αλεξάνδρειας είχαν την ευκαιρία να παρακολουθήσουν την
ταινία Antigone του 2019 στον χώρο «Κινηματοδρασις» μετά από πρωτοβουλία της φιλόλογου κ. Τσιαπανίτη.
Η ταινία Antigone, σκηνοθετημένη από την Sophie Deraspe, αποτελεί μια σύγχρονη αναπροσαρμογή του αρχαίου ελληνικού μύθου της Αντιγόνης του Σοφοκλή. Η ταινία μεταφέρει τη διαχρονική σύγκρουση ανάμεσα στην προσωπική ηθική, την οικογενειακή πίστη και τη δημόσια εξουσία, προσαρμοσμένη στις κοινωνικές και πολιτικές συνθήκες του σήμερα. Στην εκδοχή αυτή, η ηρωίδα Αντιγόνη, μια νεαρή, ορφανή μετανάστρια από την Αλγερία που ζει με τα αδέρφια και τη γιαγιά της στον Καναδά, αντιμετωπίζει το δίλημμα της συμμόρφωσης με το σύστημα δικαιοσύνης (Κρέοντας) και του ατομικού δικαιώματος επιλογής και αμφισβήτησης των αυστηρών νόμων μιας κοινωνίας που αδιαφορεί για τις ανάγκες των ευάλωτων κοινωνικών ομάδων.
Η παρακολούθηση της ταινίας πρόσφερε σε μαθητές, μαθήτριες και εκπαιδευτικούς μια πολύτιμη ευκαιρία για γόνιμο στοχασμό γύρω από τα ηθικά και κοινωνικά ζητήματα που θέτει όπως τα δικαιώματα των μεταναστών, τις κοινωνικές ανισότητες και την ασυδοσία της εξουσίας. Η σύγκρουση της Αντιγόνης με τον Κρέοντα, που παραμένει ένα από τα πιο ισχυρά θέματα του αρχαίου δράματος, αντικατοπτρίζει τα ζητήματα που διχάζουν ακόμα και σήμερα: την ανάγκη για την υπεράσπιση των προσωπικών πεποιθήσεων ενάντια στην εξουσία, το δίλημμα μεταξύ του καθήκοντος προς την οικογένεια και το καθήκον προς την πολιτεία, και τις συνέπειες της επιλογής. Μέσω της ταύτισης ή της αντιπαράθεσης με τους χαρακτήρες της ταινίας μαθητές και μαθήτριες αναρωτήθηκαν για τις προσωπικές τους αξίες και για τον δικό τους τρόπο διαχείρισης αντίστοιχων καταστάσεων. Επιπλέον, η ταινία ενθάρρυνε το κοινό να αναπτύξει κριτική σκέψη, να διακρίνουν τις αντιφάσεις και να κατανοήσουν τις συνέπειες των πράξεων στην προσωπική και κοινωνική σφαίρα και να προβληματιστούν για τη δύναμη και την επιδραστικοτητα των social media.





Στο 1ο ΓΕΛ Αλεξάνδρειας πραγματοποιήθηκαν εγκεκριμένα βιωματικά εργαστήρια διαρκείας 2 ωρών από την ΠΡΟΣΒΑΣΗ: Κέντρο Πρόληψης των Εξαρτήσεων και Προαγωγής της Ψυχοκοινωνικής Υγείας, τα οποία είχαν στόχο την υποστήριξη των μαθητών στην ανάπτυξη δεξιοτήτων ψυχοκοινωνικής υγείας και την ενίσχυση της συναισθηματικής τους ευημερίας. Τα εργαστήρια αυτά προσαρμόστηκαν στις ιδιαίτερες ανάγκες κάθε τάξης και αποτέλεσαν μία πολύτιμη προσθήκη στην καθημερινότητα του σχολείου.
Στην Α’ τάξη, το δίωρο εργαστήριο με θέμα “Η τάξη ως ομάδα” επικεντρώθηκε στην ενίσχυση της συνεργασίας, της αλληλογνωριμίας και της επικοινωνίας μεταξύ των μαθητών. Μέσα από βιωματικές δραστηριότητες, οι μαθητές εξερεύνησαν τον ρόλο τους στην ομάδα, τονίζοντας τη σημασία της αποδοχής, του σεβασμού και της αλληλεγγύης για την ενδυνάμωση του κοινωνικού ιστού της τάξης.
Στη Β’ τάξη, το δίωρο εργαστήριο με θέμα “Εθισμός στο Διαδίκτυο” έθεσε σε πρώτο πλάνο τις ψυχοκοινωνικές προκλήσεις της ψηφιακής εποχής. Οι μαθητές, μέσα από συζητήσεις και διαδραστικές ασκήσεις, προβληματίστηκαν για τις συνέπειες της υπερβολικής χρήσης του διαδικτύου και τις στρατηγικές που μπορούν να ακολουθήσουν για την ισχυροποίηση της ψηφιακής τους αυτοεκτίμησης και την προώθηση υγιών σχέσεων με την τεχνολογία συνδυάζοντας και την προσωπική τους εμπειρία από το διαδίκτυο αλλά και τις ιδέες από την ενότητα για το διαδίκτυο που επεξεργάζονται στο μάθημα της Νεοελληνικής Γλώσσας.
Στην Γ’ τάξη, το δίωρο εργαστήριο με θέμα “Διαχείριση του άγχους” επικεντρώθηκε στις τεχνικές και στρατηγικές που βοηθούν τους μαθητές να αναγνωρίσουν, να κατανοήσουν και να διαχειριστούν το άγχος τους. Μέσα από πρακτικές ασκήσεις χαλάρωσης και αναπνοής, οι μαθητές απέκτησαν εργαλεία για την καθημερινή τους ζωή και την αντιμετώπιση των πιέσεων που συχνά αντιμετωπίζουν σε αυτή την ηλικία, ιδιαιτέρως ενόψει των πανελληνίων εξετάσεων που θα σφραγίσουν τη μαθητική τους πορεία στην τελευταία τους χρονια στο λύκειο.
Η σημασία αυτών των βιωματικών εργαστηρίων έγκειται στην προώθηση της ψυχοκοινωνικής υγείας των μαθητών, αναγνωρίζοντας ότι το σχολείο δεν είναι μόνο χώρος μάθησης αλλά και υποστήριξης των συναισθηματικών και κοινωνικών αναγκών των μαθητών. Στο 1ο ΓΕΛ Αλεξανδρειας δίνεται έμφαση στη δημιουργία ενός σχολείου με πλήρη ατζέντα, το οποίο συνδυάζει την ακαδημαϊκή γνώση με την ψυχική ευημερία και την επιτυχημένη κοινωνικοποίηση, αναδεικνύοντας τη σημασία του σχολείου ως ένα θερμό, υποστηρικτικό περιβάλλον (αυτό)ανάπτυξης, στήριξης, συμπερίληψης και γόνιμου προβληματισμού.